W‚ldmanteams maken zich op voor nieuw challengeseizoen

18-11-2012

2012 is nog niet afgelopen, maar geen winterstop voor de Wâldmannen. Er is nog een hoop werk te verzetten om het wagenpark weer klaar te krijgen voor volgend jaar. De Wâldkever is er nog goed van af gekomen, met slechts wat onderhoudswerk. Dat geldt echter niet voor de Golf en de Patrol. Beide auto's worden stevig onder handen genomen. Bij de Golf is de kapotte versnellingsbak inmiddels gereviseerd en is dit weekeinde weer ingebouwd. Er moet nog heel wat gebeuren om de auto weer geheel rijklaar te maken. Zo is afgelopen zomer gebleken dat zowel koeling als motorvermogen soms te kort schieten. De koeling zal uitgebreid worden en de motor zal getuned worden voor extra pk's.

Bij de Patrol is de opbouwfase ook aangebroken. De koets is nog steeds van het chassis verwijderd. De motor en ophanging krijgen groot onderhoud en roest en rotte plekken worden verholpen. In juli moet de auto startklaar staan voor de Carbagerun. Dat wordt nog even stevig doorhalen, maar dat moet voor ons niet onmogelijk zijn.

Op de achtergrond wordt er al weer gewerkt aan een nieuw meerweeks avontuur, daarover hopen we in januari iets meer te kunnen vertellen.



Nieuwe aanwinst

10-09-2012

Vorige week is ons wagenpark uitgebreid met Aziatische invloeden. Voor het betere terreinwerk heeft Mark een Nissan Patrol aangeschaft. Eerste inzet is de Carbagerun van volgend jaar. Hoewel de terreineigenschappen dan nog niet aangesproken zullen worden zal dit toch een uitdaging van formaat zijn. Technisch is de staat twijfelachtig, wat blijkt uit het feit dat de laatste APK dateert van 2001. De opknapsessie van deze auto zal de komende tijd te volgen zijn op onze facebookpagina. Neem alvast een kijkje voor wat meer foto´s.

Dit alles betekent wel dat we na 2 jaar afscheid gaan nemen van onze Wâldkever. Geïnteresseerden kunnen hier terecht voor meer info! 



Noordkaap afgevinkt!

24-08-2012

We zijn inmiddels al bijna een week terug, maar een terugblik op deze trip mag natuurlijk niet ontbreken. Geen intercontinentale taferelen en vreemde culturen deze keer, maar een rit door het mooiste stukje Europa. Naast de gebruikelijke technische problemen met de voertuigen deze maal ook overmatig loslopend wild, nachten waarin het niet donker wordt, vele bootovertochten en extreem duur bier! In drie weken tijd kan er weer ruim 7.000 km op onze c.v. worden bijgeschreven.

De trip begon op 28 juli in het pittoreske Surhuizum met vijf motoren en één auto. Van daar zijn we via Duitsland en Denemarken richting het Scandinavische schiereiland getrokken. Na een paar dagen Zweden en een dagje in Stockholm hebben we de boot richting Finland gepakt. Daar kwamen we aan in Turku. Hier hebben we veel binnendoorwegen gepakt en zo zijn we gestaag richting de Noordkaap gereden, waar we na negen dagen aankwamen. Zodra je Noorwegen binnenrijdt veranderd de wereld op slag. Van bossen en meren kom je nu in een land van fjorden, bergen en hoogvlaktes. Na het bereiken van de Noordkaap zijn we via de kust, de Lofoten en de Hardangervidda naar Oslo gereden. Vanaf daar zijn we weer richting Nederland gereden.

Voor de Golf is de zaak minder goed verlopen. De versnellingsbak is aan gort en inmiddels zijn de motor en de versnellingsbak uitgebouwd. De vijfde versnelling functioneert in het geheel niet meer en in de andere versnellingen hoor je behoorlijk wat gekras. Groot onderhoud zit er dus aan te komen. Volg deze reparatie op onze facebook pagina. Na dit weekend komen de eerste foto's online!

De foto is genomen bij het Noordkaapmonument. Boven van links naar rechts: Jo, Bert Jan, Jilmer, Sindy en Guy. Onder van links naar rechts: Olivier, Amra en Paula.

ps. Het rittenbestand voor volgend jaar is inmiddels al weer aangevuld. De inschrijving van de Carbagerun 2013 is vandaag geopend. Na 1 uur waren er al 250 van de 500 plaatsen vergeven. Uiteraard zijn de Wâldmannen ook volgend jaar weer vertegenwoordigd. Ditmaal met minimaal twee teams! 



De W‚ldfroulje naar Valencia

08-08-2012

Op maandag 30 juli zijn we gestart met de Cannonball Run, richting het zonnige zuiden. De 1e dag was de rit naar Nancy, daarna naar Le Mans, vervolgens naar Bordeaux, van hieruit naar Zaragoza en tenslotte naar Valencia. Elke dag kregen we 5 opdrachten uit te voeren en per opdracht waren er 2 punten te verdienen. In totaal hadden we 24 punten en hiermee zijn we 9e geworden. Dit vinden we best wel een prestatie van onszelf. Enkele opdrachten: Op de foto in een bushokje met 2 Fransen; Tanken voor € 7,77 precies; Laat een kleurplaat inkleuren door een kind; Bemachtig een Franse krant van 21 juli 2012; Speel een spelletje Petanque met Franse tegenstanders; Maak een foto van je auto voor de ingang van het circuit van Le Mans; Maak een foto van een van de teamleden in een privé zwembad; Koop een ansichtkaart van Bordeaux met een postzegel erop; Maak een cola/mentos fontein op je auto. Het was een hele leuke ervaring om de opdrachten te doen, want je moet hiervoor Jan en Alleman aanspreken en je wordt hierin gedurende de rit steeds vrijer. Dit levert soms hilarische taferelen op. ’s Avonds op de camping nog even met iedereen napraten onder het genot van wijn en stokbrood, want je bent tenslotte in Frankrijk en Spanje. In Frankrijk was het al warm, maar in Spanje hing een verlammende hitte, zodat we na de finishdag gelijk maar de terugreis hebben aanvaard.
 



     Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18